Vier Sterren

welkom op de blog van Wim Gabriels

Hilda Bouckaert (1952-2012)

Dag Hilda. Dag mijn lieve schoonmama.

De tijd is veel te snel gegaan voor jou. Het lijkt alsof het gisteren was, de dag dat ik jou voor het eerst ontmoette. Ik weet nog dat ik erg benieuwd was om je te zien, want Annelien kon me niet vaak genoeg vertellen wat een lieve mama ze wel had. Daar hoeft ze me nu niet meer van te overtuigen. Wat was je geliefd, wat was je graag gezien. Hoe kon dat ook anders: met jouw warmte, jouw toewijding, jouw bescheidenheid was je een voorbeeld voor iedereen.

Heel je leven heb je hard gewerkt. Je was gezegend met gouden handen. Met een bescheiden inkomen, jij als naaister, je man als postbode, speelden jullie het toch klaar om drie kinderen groot te brengen en verder te laten studeren. Eéntje ervan is nu mijn vrouw. Dankzij jouw toewijding is ze kunnen worden wie ze is. Zo trots als ik op Annelien ben, zo dankbaar moet ik jou zijn.

Je inzet en harde werk werden niet beloond met een rustige oude dag. Drie jaar geleden werd kanker vastgesteld. Het was het begin van een lange lijdensweg met hoogtes en laagtes. Toen Annelien en ik drie maanden geleden trouwden, was je nog kranig en sterk. Je straalde en genoot van die mooie dag. Maar nadien ging het snel bergaf. Langzaam maar zeker drong het tot ons allemaal door dat het einde in zicht was. De laatste dagen werd je thuis liefdevol verzorgd door je man en je kinderen. Ook toen bleef je vechten, voortdurend trachtend dingen te doen waarvoor de kracht je eigenlijk ontbrak.

Wat een strijdlust, wat een sterke vrouw. Wat een sterke, getalenteerde, warme, lieve, toegewijde vrouw.
Bedankt Hilda, voor de veel te korte tijd dat ik bij je heb kunnen zijn. Ik zal altijd met trots en dankbaarheid aan je terugdenken.

Geef een reactie

